Festlokal i Uppsala

I hjärtat av Uppsala Science Park ligger Sven Dufvas festvåning. En festlokal i Uppsala med högt i tak, bokstavligt och bildligt. Det är därför vi kallar den möjligheternas festvåning!

Vi har lång erfarenhet av att anordna bröllop, personalfester, studentmiddagar, disputationer och en mängd andra festligheter. Tillsammans går vi igenom era önskemål för att skapa en bild av er drömfest.

festlokal i uppsala
festvåning uppsala

Festvåning

Festvåning Sven Dufva

I vår stadsnära festvåning i Uppsala med historiska anor är det enkelt att skapa en minnesvärd fest.

Huset var från början en del av Uppsala artilleriregemente, och fungerade som ridhus när regementet flyttade från Stockholm till Uppsala 1901. Idag är det en vacker festlokal med höga tegelväggar, välvda stallfönster och oändliga festmöjligheter.

Förutom den imponerande arkitekturen erbjuder vi en serviceinriktad personal samt en matupplevelse framtagen av vår passionerade köksmästare Jerker Kellgren. Se bilder från våra lokaler.

Bröllop

Bröllopslokal Uppsala

Den centrala festvåningen är det ultimata valet för de som vill omfamna stadspulsen på sin bröllopsdag! Med sitt imponerande höga tak och charmiga tegelväggar, komplett med dekorativa valv, skapas en romantisk atmosfär. Denna mångsidiga festvåning passar perfekt för både större och mer intima sällskap.

Tegelväggarna utgör en vacker bakgrund som harmoniserar med olika dekorationsstilar, vilket gör lokalen lika passande för det rustika bröllopet som för det moderna. Boka er bröllopslokal i Uppsala med oss så ser vi till att er speciella dag blir perfekt!

bröllopslokal uppsala

Vanliga frågor om vår festlokal i Uppsala

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna om att hyra vår festlokal.

Hur länge har vi tillgång till lokalen?icon plus

Efter kl. 00:00 tillkommer en kostnad på 5 000 kr per timme. Vanligtvis får ni tillgång till lokalen från kl. 17:00, men detta diskuteras under mötena. En timmes förberedelse av lokalen ingår och fördelas där det är möjligt. Om ni har enklare dekorationer kan personalen hjälpa till med detta i samband med dukningen.

Finns det möjlighet att vara utomhus?icon plus

Ja, vi har en uteservering som används vid fint väder – perfekt för en fördrink i solen.

Hur många gäster rymmer lokalen?icon plus

Vi kan ta emot upp till cirka 240 sittande gäster och uppemot 400 gäster vid mingel.

Får vi provsmaka maten?icon plus

Ja, en provsmakning av den mat ni väljer ingår alltid.

Får vi ta med oss egen alkohol?icon plus

Nej, det är inte tillåtet enligt vårt serveringstillstånd.

Har ni en projektor?icon plus

Nej, men vi kan ordna hyra via våra leverantörer, eller så går det bra att ta med en egen.

Finns det en bar?icon plus

Ja, baren är öppen från gästernas ankomst till cirka 30 minuter innan de går.

Vi har ett band/underhållning – när kan de komma och rigga?icon plus

Det beror på festschemat, men vi hittar vanligtvis en tid som passar alla parter.

Vi har gäster som behöver specialkost – hur går vi tillväga?icon plus

Eventuell specialkost anmäls senast 5 dagar innan bokat datum. Vi ser sedan till att alla gäster får anpassad mat. Mer info om våra riktlinjer kring specialkost hittar ni här.

Hur många i personalen kommer att finnas på plats?icon plus

Antalet anpassas efter festens upplägg och antal gäster för att säkerställa en hög servicenivå. Vi går igenom behovet tillsammans under mötena.

Finns det tillgång till ljud- och ljusanläggning?icon plus

Ja, i den obligatoriska lokalkostnaden ingår en ljudanläggning för både tal och dans. Kostnaden är 10 000 kr för minst 60 gäster och 13 000 kr för färre än 60 gäster. I priset ingår även dukning med linne, grundblommor och ljus på borden. Om ni vill hyra extra ljus för dansgolvet eller belysning av tegelväggarna kan vi ordna det via vår samarbetspartner. Kontakta oss så berättar vi mer!

Använder ni närproducerade råvaror?icon plus

Vi strävar alltid efter att i största möjliga mån använda svenska råvaror, och gärna närproducerade när det är möjligt. Fråga oss gärna om råvarornas ursprung!

Vad är det som ingår?icon plus

Vårt koncept innebär att ni köper mat och dryck av oss, och då ingår personal, lokal samt normalstädning. Det tillkommer en obligatorisk grundkostnad på 10 000 kr där ljudanläggning för tal och dans, dukning med linne, grundblommor och ljus på borden ingår. Kontakta oss gärna om ni har några frågor eller vill ha mer information!

Får vi ta med oss egen mat?icon plus

Nej, all mat köps genom oss.

Finns det en scen?icon plus

Ja, det finns en scen.