Uppsalas största privata festvåning

I hjärtat av Uppsala Science Park ligger Sven Dufvas festvåning. En festlokal med högt i tak, bokstavligt och bildligt, där det mesta är möjligt. Det är därför vi kallar den möjligheternas festvåning!

Vi har lång erfarenhet av att anordna bröllop, personalfester, middagar, disputationer och en mängd andra festligheter. Tillsammans går vi igenom era önskemål för att skapa en bild av er drömfest.

Festvåning

Hos Sven Dufva är service, mat och miljön i centrum

I vår stadsnära festlokal med historiska anor är det enkelt att skapa en minnesvärd fest.

Huset var från början en del av Uppsala artilleriregemente, och fungerade som ridhus när regementet flyttade från Stockholm till Uppsala 1901. Idag är det en vacker festlokal med höga tegelväggar, välvda stallfönster och oändliga festmöjligheter.

Förutom den imponerande arkitekturen erbjuder vi en serviceinriktad personal samt en matupplevelse framtagen av vår passionerade köksmästare Jerker Kellgren. Se bilder från våra lokaler eller kontakta oss direkt.

Vanliga frågor om festvåning

Att det uppstår frågor vid hyra av en festlokal är inte konstigt. Här har vi samlar våra vanligaste frågor gällande vår festvåning Sven Dufva.

Hur länge har vi tillgång till lokalen?

Efter 00:00 läggs en kostnad på 4000 kr per timme till. Man kan inte stanna längre än till 01:00.Vanligtvis får ni tillgång till lokalen vid 17:00 – men detta diskuteras på mötena. Det ingår 1 h förberedelse av lokalen, som disponeras ut där det är möjligt. Skulle det vara så att ni har enklare dekoration kan personalen hjälpa till med detta när de dukar upp borden.

Finns det möjligheter att var utomhus?

Ja, vi har en uteservering som används vid fint väder. Perfekt för fördrink i solen.

Hur många får plats i lokalen?

Vi tar som mest ca. 250 sittande gäster och uppemot 400 minglande gäster.

Får man provsmaka maten?

Ja, det ingår alltid en provsmakning av den maten ni väljer när man bokar vår festvåning.

Får vi ta med oss egen alkohol?

Nej, vi har ett  serveringstillstånd kopplat till vår lokal, det betyder att alla mat och dryck skall komma från det bolag som innehar serveringstillståndet.

Har ni en projektor?

Nej, men vi har leverantörer som vi kan hyra projektor via, annars går det även bra att ta med en egen.

Finns det en bar?

Ja, baren är öppen från att gästerna kommer till och med ca. 30 minuter innan stängning.

Vi har ett band/underhållning, när kan de komma och rigga?

Det beror på hur övrigt festschema ser ut men vi hittar vanligtvis en tid som passar alla parter.

Vi har en del gäster som är i behov av specialkost, hur går vi tillväga?

Ni anmäler eventuell specialkost senast 5 dagar innan bokat datum. Vi ordnar därefter så att alla gäster får något att äta. Mer info om våra riktlinjer kring specialkost hittar ni här.

Hur många kommer finnas i personalen?

Lite beroende på hur er fest ser ut och hur många gäster ni är anpassar vi antalet personal så vi kan upprätthålla en hög servicenivå. Vi går igenom behovet på möten.

Finns det tillgång till ljud och ljusanläggning?

I den obligatorisk grundkostnaden på 5 000 kr, så ingår en ljudanläggning för tal och dans samt dukning med  linne, grundblommor samt ljus på borden. Om man vill hyra  ljus för dans samt belysa tegelväggarna, så har vi en  samarbetspartner  som kan lösa det  Kontakta oss så berättar vi mer.. 

Närproducerade råvaror?

Vi strävar alltid efter att i största mån använda oss av svenska råvaror och då gärna om möjligt närproducerade. Fråga oss gärna om råvarornas ursprung.

Vad är det som ingår?

Vårt koncept går ut på att ni köper mat och dryck av oss och då ingår personal, lokal samt normalstäd 

Det tillkommer en  obligatorisk grundkostnaden på 5 000 kr

I  den så ingår en ljudanläggning för tal och dans samt dukning med  linne, grundblommor samt ljus på borden

 

Får vi ta med oss egen mat?

Nej

Finns det en scen?

Ja