Bröllop i Uppsala
Varmt välkomna till bröllopssidan på Uppsala Mat&Fest! Vad roligt att ni kommit så här långt i bröllopsplaneringen. Att planera ett bröllop är så mycket mer än att sätta ihop en tidsplan och välja detaljer. Vi lyssnar, inspirerar och vägleder er genom hela processen, alltid med målet att göra planeringen både smidig och glädjefylld. Oavsett hur önskemålen för ditt bröllop i Uppsala ser ut så jobbar vi med att ta fram ett personligt upplägg till er fest och följer er resa fram till bröllopsdagen.
Tillsammans kan vi ordna ert drömbröllop!
Bröllopslokal
Om du är intresserad av ett bröllop hos oss på Sven Dufva börjar vi med att boka in ett möte med en av våra bröllopsplanerare, Siri eller Tord. Tillsammans jobbar vi fram ett upplägg utefter er vision och vår expertis. Varje bröllop är unikt och vi värdesätter att få jobba utefter just er vision. Det är en härlig känsla att väva samman era drömmar och idéer med vår expertis och långa erfarenhet av att arrangera bröllop i Uppsala och ordna ett skräddarsytt upplägg. Tillsammans bollar vi möjligheter kring sådant som mat och dryck, bröllopsdukning, dans, underhållning och fotograf. I vår bröllopslokal Sven Dufva har vi följt fler än 200 bröllopspar som skapat sina drömbröllop. Börja med en gemensam fördrink i solen på uteserveringen innan ni förflyttar er in för en fortsatt minnesvärd fest i vår anrika bröllopslokal Sven Dufva.
Kontakta oss så tar vi tillsammans ett första steg mot ett skräddarsytt bröllop på Sven Dufva.
/Tord och Siri

Bröllop i Uppsala
Bröllopscatering
Oavsett om du ska hålla bröllop i Uppsala eller på annan ort erbjuder vi högklassig bröllopscatering. Anlita oss för att ta hand om all mat och dryck så att ni kan fokusera på att njuta av ert firande. Med bröllopscatering från Uppsala Mat&Fest får du och dina gäster en välsmakande meny som är anpassad efter era behov. I våra noggrant tillagade maträtter lyser matglädjen igenom och du kan alltid räkna med att vi använder oss av färska råvaror av hög kvalitet. Om du är ute efter en helhetslösning för ditt bröllop i Uppsala kan vi utöver mat och dryck erbjuda uthyrning av både serveringspersonal och porslin. Självklart ordnar vi även med leverans och hämtning av din bröllopscatering. Vill ni börja festen med ett trevligt förmingel? Då passar snittar utmärkt!

Ett urval av våra bröllopssnittar:
Lyxskagen på hembakt kavring
Med citron och en hint av pepparrot, toppat med dill och forellrom
Rostad potatisskiva
Toppad med fetaostcrème och friterad kapris
Gulbetsterrine
Med smak av parmesan och honung
Löjrom i crustad
Smetana, rödlök och citron
Vår långa erfarenhet har gett oss en stark känsla för detaljer och vi tar stolthet i att erbjuda bröllopscatering av högsta möjliga standard. Vi ser fram emot att få höra mer från er och påbörja resan av planering inför ert drömbröllop!
Vanliga frågor om bröllop på Sven Dufva
Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna om att arrangera bröllop hos oss.
Hur länge har vi tillgång till lokalen?
Efter kl. 00:00 tillkommer en kostnad på 5 000 kr per timme. Vanligtvis får ni tillgång till lokalen från kl. 17:00, men detta diskuteras under mötena. En timmes förberedelse av lokalen ingår och fördelas där det är möjligt. Om ni har enklare dekorationer kan personalen hjälpa till med detta i samband med dukningen.
Finns det möjlighet att vara utomhus?
Ja, vi har en uteservering som används vid fint väder – perfekt för en fördrink i solen.
Hur många gäster rymmer lokalen?
Vi kan ta emot upp till cirka 240 sittande gäster och uppemot 400 gäster vid mingel.
Får vi provsmaka maten?
Ja, en provsmakning av den mat ni väljer ingår alltid.
Får vi ta med oss egen alkohol?
Nej, det är inte tillåtet enligt vårt serveringstillstånd.
Har ni en projektor?
Nej, men vi kan ordna hyra via våra leverantörer, eller så går det bra att ta med en egen.
Finns det en bar?
Ja, baren är öppen från gästernas ankomst till cirka 30 minuter innan de går.
Vi har ett band/underhållning – när kan de komma och rigga?
Det beror på festschemat, men vi hittar vanligtvis en tid som passar alla parter.
Vi har gäster som behöver specialkost – hur går vi tillväga?
Eventuell specialkost anmäls senast 5 dagar innan bokat datum. Vi ser sedan till att alla gäster får anpassad mat. Mer info om våra riktlinjer kring specialkost hittar ni här.
Hur många i personalen kommer att finnas på plats?
Antalet anpassas efter festens upplägg och antal gäster för att säkerställa en hög servicenivå. Vi går igenom behovet tillsammans under mötena.
Finns det tillgång till ljud- och ljusanläggning?
Ja, i den obligatoriska lokalkostnaden ingår en ljudanläggning för både tal och dans. Kostnaden är 10 000 kr för minst 60 gäster och 13 000 kr för färre än 60 gäster. I priset ingår även dukning med linne, grundblommor och ljus på borden. Om ni vill hyra extra ljus för dansgolvet eller belysning av tegelväggarna kan vi ordna det via vår samarbetspartner. Kontakta oss så berättar vi mer!
Använder ni närproducerade råvaror?
Vi strävar alltid efter att i största möjliga mån använda svenska råvaror, och gärna närproducerade när det är möjligt. Fråga oss gärna om råvarornas ursprung!
Vad är det som ingår?
Vårt koncept innebär att ni köper mat och dryck av oss, och då ingår personal, lokal samt normalstädning. Det tillkommer en obligatorisk grundkostnad på 10 000 kr där ljudanläggning för tal och dans, dukning med linne, grundblommor och ljus på borden ingår. Kontakta oss gärna om ni har några frågor eller vill ha mer information!
Får vi ta med egen mat?
Nej, all mat köps genom oss.
Finns det en scen?
Ja, det finns en scen.

Fråga oss gärna
Har du frågor eller funderingar?
Ta kontakt med oss så hjälper vi dig!