Vanliga frågor om catering

Här har vi samlat våra vanliga frågor om catering.

Kommer maten upplagd och redo att ätas?

All mat levereras vackert upplagd och garnerad, färdig att ställas fram på buffén. Vid de flesta tillfällena så får ni även låna kyl & värmeboxar av oss för en enkel & smidig förvaring.

Vad gör man med överblivna fat/skålar/boxar?

De fat som har matrester får gärna sköljas av. Har ni beställt upphämtning av boxarna kommer vi och hämtar dem, ni behöver inte diska. Annars går det bra att lämna tillbaka boxarna och dess innehåll utanför köksingången vid vår restaurang på Dag Hammarsköldsväg 40. Vi ser alltid till att stämma av innan leverans så vi vet vad som gäller.

Allergier, intolerans och matideologi?
Vi gör alltid vårt yttersta i att inom rimliga gränser ordna med alternativ kost till de som så önskar. Kostnadstillägg kan vid vissa speciella fall tillkomma.

Ni hittar mer info om allergier och specialkost här (PDF öppnas i nytt fönster).

Hur betalar man?

Det går bra att betala med kort, Swish eller så fakturerar vi er i efterhand.

Hur tidigt behöver jag lägga min beställning?

Under högsäsong (maj-jun samt okt-dec) behöver man vara ute i väldigt god tid för att vara säker på leverans. Om man mot all förmodan är sent ute så kan man alltid fråga per telefon ringa eller e-post.

Kan jag hämta maten själv?

Ja, det går bra att under bestämd tid hämta maten på vår restaurang Sven Dufva i Science Park.

Hur fungerar det med varm mat?

Ni får då maten levererad i boxar som är uppvärmda och kopplas in i ett eluttag till dess att maten ska ätas. Vi berättar mer när vi lämnar av boxarna, eller när ni kommer och hämtar upp dem.

Kan ni hjälpa till att arrangera och planera festen?

Vi hjälper er alltid så gott vi kan. Skulle det vara så att ni vill ha hjälp med exempelvis partytält, servering och planering så är detta kopplat till en kostnad. Vill ni bara ha ”vanlig” rådgivning ingår detta såklart när ni köper mat av oss.

Kan jag blanda två olika bufféer?

Vi rekommenderar alltid att man håller sig till hur menyn är komponerad, specialkost undantaget  Har ni frågor kring respektive rätt i någon buffé så kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Är maten närproducerad?

Vi strävar alltid efter att i största mån använda oss av svenska råvaror och då gärna om möjligt närproducerade. Fråga oss gärna om råvarornas ursprung.

Kan man hyra porslin?

När ni beställer mat från oss så går det också bra att hyra porslinspaket. Kostnaden startar på ca 30 kr per kuvert.

När måste man ange slutgiltigt antal?

Senast 5 arbetsdagar innan leverans så vill vi ha det slutliga antalet samt eventuella behov av specialkost.

Utkörning / hämtning?

Utkörning samt hämtning av boxar på vardagar inom Uppsala stad kostar från 360 kr inkl. moms

Utkörning samt hämtning av boxar på helger inom Uppsala stad kostar från 420 kr inkl. moms

Utanför Uppsala stad så är startkostnaden 420 kr samt en milkostnad 95 kr. Kostnaden räknas på sträckan tur och retur.

Vilken tid sker leverans?

Leverans sker oftast under dagen, men vi stämmer alltid av med gästen så de vet när vi kommer.

Vad är minsta antal jag kan beställa?

Minsta antal är 15 personer för vår Festbuffé. Övriga buffeer är det minsta antalet 20 personer.

Kan man hyra personal av er?

Ja, vi har erfaren personal som vanligtvis jobbar hos oss på våra festvåningar, men även åker på en del cateringevent när behovet finns. Kontakta oss så diskuterar vi möjligheter, tider och priser.

Fråga oss gärna

Har du frågor eller funderingar? Ta kontakt med oss så hjälper vi dig!